Start2Run

Start2Run 5km: Check!

In maart ’15 ging ik samen met een aantal collega’s de uitdaging aan om te gaan trainen voor de 5km met Start2Run. Het was niet de eerste keer dat ik dit ging proberen, de vorige keren moest ik telkens opgeven na ontstekingen in de knieën. Ditmaal is het wél gelukt!

Waarom lukte het nu wel?

  1. Allereerst weeg ik pak kilo’s minder dan de vorige keren. Mijn laatste poging was in 2010 en toen woog ik toch bijna 10 kg meer. Nu hoefde ik die kilo’s niet meer mee te zeulen en dus minder belastend voor de gewrichten.
  2. Ook in tegenstelling tot mijn vorige poging, ben ik tot nu toe nog geen enkele keer gaan lopen op harde ondergrond, bv straat of voetpad. Ik loop nu altijd op zachte ondergrond. Train ik thuis, ga ik rondjes lopen op het fort van Wommelgem, tijdens mijn middagpauze op het werk loop ik rond een voetbalveld. Dat laatste is verschrikkelijk saai, maar ’t is beter voor je knieën.
  3. Luister naar je lichaam! Het trainingsschema laat je 3x/week lopen. Ik heb echter tal van weken maar 2x gaan lopen. Als je ’s ochtends uit je bed stapt en heel je lichaam doet nog pijn van de inspanning, dan ga je die dag in geen geval lopen. Recuperatie is absoluut nodig als je niet meer superjong bent. Een training overslaan is geen drama. Anders loop je het risico op overbelasting en ben je nog langer out.

Na 3 maanden trainen werd onze groep verwacht in Kessel-Lo waar we in het provinciaal domein dan gezamenlijk de 5km liepen. Met een drankje achteraf om het te vieren!

Ondertussen ben ik blijven lopen en probeer ik nu te trainen voor de 10km. Zou ik graag bereiken nog voor de winter begint. En dan ooit de 10Miles? Wie weet..

Start2Run

About The Author


Nans

g+

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.